Twitter   Facebook   Youtube

Bekijk lesrooster »
024 - 641 41 65
Circuitfit
Circuitfit
Circuitfit

Conditie
Co÷rdinatie



Spierkracht
Vetverbanding



Circuitfit is groepsverband werken aan een complete workout!

Liever niet individueel sporten? Fitness Derks4sport in Wijchen heeft een oplossing. 
 

Circuitfit bij Derkssport in Wijchen als Fitness

Sporten in groepsverband met meerdere mensen tegelijker tijd. Deze les in groepsvorm bestaat uit een

  • warming up
  • fitnesstraining in circuitvorm
  • buikspieroefeningen
  • cardiotraining (loopband, fiets, roeiapparaat, stepper of crosstrainer) en een cooling down.

Circuitfit is gericht op hart, longen en bloedvaten. Dat wil zeggen dat deze training geschikt is voor mensen die af willen vallen of aan hun conditie willen werken.

Wil je een volledige lichaamstraining maar je hebt daar geen uren de tijd voor? Dan is circuitfit ideaal geschikt

Wat is circuitfit?

Circuitfit is een fitness training waarbij je met gewichten snel en zonder lange pauzes een aantal oefeningen achter elkaar doet. Dit noemen we de zogenaamde circuits. Met circuitfit heb je een intensieve training die aerobics en krachttraining combineert.

Tijd is van belang bij circuitfit

Bij circuitfit is niet de tijd die je aan een station besteeds van belang. Wel de aantal keren dat je een oefening herhaalt speelt een belangrijke rol. Het is, bij circuittraining, daarom belangrijk dat je de oefeningen en herhalingen telkens telt. 25 tot 30 keer volstaat normaal voor oefeningen van het bovenlichaam. Die van het onderlichaam moet je slechts 15 tot 20 keer herhalen omdat deze meer inspanning van je lichaam eisen.

Kies het juiste gewicht

De laatste oefeningen bij een station moeten een uitdagen voor je zijn en mogen daarom wat moeilijker en inspannender zijn. De oefeningen mogen natuurlijk geen pijn veroorzaken. Gebruik daarom in het begin gewichten die niet meer dan 25% van je lichaamsgewicht wegen. Aan de ene kant moet je ervoor zorgen dat het aantal oefeningen die je gesteld hebt te behalen, aan de andere kant is het de bedoeling dat je moe bent aan het einde van een station. Wanneer je merkt dat je de oefening een tiental keer vaker kunt doen mag je wat gewicht bijnemen.

Tips bij circuitfit

Doe je oefeningen en stations niet 'zomaar' in het wilde weg. Dit kan gevaarlijk zijn. Hou de onderstaande richtlijnen in je achterhoofd voordat je aan je circuitfit begint. Twijfel je? Raadpleeg dan altijd één van onze aanwezige sportinstructeurs.

  • Wissel oefeningen voor het bovenlichaam af met oefeningen voor het onderlichaam. Zo kunnen je armspieren ontspannen terwijl je de beenspieren traint.
  • Doe step ups en touwtje springen om je hartslag hoog te houden
  • Bepaal naast je maximaal aantal oefeningen ook je minimaal aantal oefeningen
  • Neem niet teveel tijd tussen de stations. Dit vermindert het effect van de circuittraining.
Lesdagen:
Maandag / Dinsdag / Woensdag / Donderdag / Vrijdag

Volledig lesrooster »
Beëindiging of tijdelijke stopzetting van uw lidmaatschap kan alleen schriftelijk of aan de receptie.
Bent u lid?
     

Waar kent u ons van?

Eerstvolgende Circuitfit

 

donderdag - 3 september 2015

09:15u - 10:15u (Wijchen)
19:30u - 20:30u (Wijchen)

vrijdag - 4 september 2015

09:15u - 10:15u (Wijchen)
19:30u - 20:30u (Wijchen)

maandag - 7 september 2015

09:15u - 10:15u (Wijchen)